Aktualności

KLOCKI LEGO

Wielkimi krokami zbliża się dzień Klocków Lego. Dziś trochę historii – jak powstało logo firmy?

Zaczynając od początku Lego zostało założone w 1932 roku przez Olego Kirka Christiansensa — a sama nazwa LEGO — jest skrótem od duńskiego zwrotu „Leg Godt” – co oznacza baw się dobrze, z łaciny zaś lego oznacza składam co doskonale odzwierciedla cała filozofie marki. Na przełomie tych wszystkich lat firma nie zatraciła swojej misji, czyli wpływu na rozwój dzieci poprzez zabawę.

 Co ciekawe pierwsze logo Lego było używane jedynie w korespondencji, etykietach wysyłkowych oraz innych dokumentach drukowanych. Można powiedzieć, że był to po prostu zwykły napis nakreślony czarną czcionką. W 1936 roku pojawiło się kolejne logotyp marki. I dopiero ten znak firmowy trafił na opakowania wtedy jeszcze drewnianych zabawek. Dopiero w 1948 roku firma rozpoczęło produkcję klocków, z których marka znana jest na całym świecie. A pierwszy zestaw został wydany pod nazwą Automatic Binding Bricks.

W 1951 nazwa Binding Bricks została zastąpiona i na opakowaniach pojawiła się LEGO Mursten. Dzięki temu posunięciu to właśnie nazwa LEGO zaczęła być kojarzona z plastykowymi klockami.

Analizując historie samej firmy, jak i jej logo okazało się, że przez wiele lat firma nie była w stanie sprecyzować swojej kolorystyki. W 1954 roku pojawiło się pierwsze owalne logo. Jednak w dalszym ciągu w zależności od katalogu logotyp był w różnych kolorach.

Dopiero pod koniec roku 1955 po raz pierwszy znormalizowano logotyp marki pod względem kolorystyki oraz wzoru. I po raz pierwszy było używane we wszystkich liniach zabawek zarówno tych drewnianych, jak i plastikowych. To logo było inspirowane kością dla psa. Pierwsze prostokątne logo pojawiło się w 1960 roku i zostało z marką aż 13 lat. Jednak dalej nie jest to znak firmowy, który znamy obecnie. Bo ten pojawił się po raz pierwszy w 1973 roku. W tym samym roku rozpoczęła się produkcja oraz dystrybucja w USA. I jest najbardziej rozpoznawalną wersją tożsamości marki między innego dlatego, że przypomina klocek.

Podsumowując obecnie mamy nieco zmodyfikowaną wersję „klasycznego” logo. Co oznacza, że marka była dość spójna przez ostatnie 40-50 lat (co samo w sobie jest dość niesamowite). Gdyby nie eksperymentowali ze swoimi wczesnymi, niezgrabnymi projektami logo, nie mieli projektu tak pamiętnego, jak ten który mają dzisiaj. Obecnie LEGO to nie tylko zabawki a także gry, park rozrywki, czy filmy.

Klocki lego to chyba najbardziej znany produkt firmy. Uwielbiają je i dzieci i dorośli. Dlatego asortyment produkowanych zabawek wciąż się powiększa, obejmując produkty przeznaczone dla różnych grup wiekowych.

Czy wiecie, że w  2012 roku zakłady Lego wyprodukowały 318 milionów klocków-opon i pod względem liczby są największym producentem opon na świecie, co zostało odnotowane w Księdze Rekordów Guinessa.

I jeszcze jedna ciekawostka :  w roku 2015 – wprowadzono na rynek pierwsze kapcie, chroniące stopy przed skutkami nadepnięcia na klocek – ukazały się w limitowanej edycji (1500 sztuk).

lego

© 2018 Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie